HILBI - začíname!

V lete sme Vás informovali v článku Stali sme sa partnerom HILBI o spustení testovacej prevádzky. Táto bola realizovaná a vyhodnotená a od 1.2.2021 Vám sprístupňujeme prvý balíček služieb HILBI pre použitie v praxi. Aké služby sú pre Vás v balíčku pripravené? Technický zoznam dostupných služieb nájdete až na konci článku, pre lepšiu predstavu Vám možnosti platformy HILBI predstavíme na modelových príkladoch.

Vyšetrovanie pacienta on-line

Rok 2020 akceleroval využívanie on-line prístupu takmer vo všetkých oblastiach. Či už je to bežná práca zamestnancov z domu, predaj tovarov cez internet, alebo využívanie rôznych telekomunikačných prostriedkov. Tento trend bude pokračovať aj v budúcnosti a nevyhli sa mu ani ambulancie.

On-line svet aplikovaný na zdravotníctvo má však aj svoje úskalia. Či už je to dôraz na ochranu údajov pacientov, problém autorizácie príjemcu a poskytovateľa služby, fyzická neprítomnosť pacienta, neexistencia oficiálnych elektronických kanálov spájajúcich priamo lekára s pacientami a v neposlednom rade aj kapacita telekomunikačných prostriedkov, resp. dostupnosť vhodných nástrojov na manažovanie on-line kontaktu s pacientom.

Na jar 2020 sme Vám predstavili naše riešenie pre Telekonzultácie. Platforma Hilbi je ďalší silný nástroj, ktorý Vám umožní vysporiadať sa s vyššie spomenutými nástrahami.


Bezpečnosť a ochrana

Najdôležitejšou témou pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti je bezpečnosť pacienta a ochrana osobných údajov. Váš informačný systém ADAM sa s platformou Hilbi spáruje zadaním jednorazového PIN kódu, ktorý budete poznať iba Vy. Pri správnom nastavení práv nie je možné, aby niekto iný používal Váš účet služby Hilbi, vo Vašom mene.

Pacientov, ktorým budete poskytovať služby cez Hilbi si vyberáte Vy. Každého záujemcu o službu posúdite a autorizujete samostatne. Metóda autorizácie je na Vás, pokojne môžete pre väčšiu ochranu využiť až fyzickú prítomnosť pacienta pri jeho najbližšej návšteve. Až po Vašej autorizácii môže pacient s Vami cez Hilbi komunikovať. Nemôže sa stať, že si ráno nájdete požiadavku na vystavenie eReceptu od používateľa snezienka.001.

Každý pacient pri registrovaní do Hilbi potvrdí súhlas so spracovávaním zdravotnej dokumentácie cez aplikáciu Hilbi, ktorú má nainštalovanú vo svojom telefóne.

 


Využitie potenciálu eReceptu naplno

Takto nie

eRecept priniesol funkčnú platformu pre možnosť vystavovania predpisov bez prítomnosti pacienta. Existencia technického zabezpečenia ale ešte neznamená, že je problém aj vyriešený. Ako to prebieha vo väčšine prípadov teraz? Pacient v drvivej väčšine volá do ambulancie. Musí sa však dovolať. Ak sa mu to nepodarí, nevie, či je ambulancia dočasne uzavretá, či má správne číslo, alebo je len telefón kvôli zaneprázdnenosti v tichom režime. Ak sa dovolá, veľmi pravdepodobne zdravotníckeho pracovníka vyrušil pri vyšetrovaní iného pacienta. Následne bude diktovať často podivne znejúci názov lieku. Aby zdravotník na požiadavku nezabudol, musí si otvoriť kartu volajúceho pacienta, pozrieť sa do histórie uložených predpisov, vo väčšine prípadov ešte s pacientom potvrdiť čo bude predpisovať, a radšej predpis rovno vystaviť aby sa naň nezabudlo. Takto môžu byť v strese naraz až štyria ľudia: žiadajúci pacient, lekár, sestra a pacient, ktorý je práve v ambulancii.

 


Takto áno

V Hilbi môžete každému potvrdenému pacientovi označiť zoznam liekov, ktoré od Vás môže žiadať elektronicky. Zoznam je štruktúrovaný, obsahuje presne ŠUKL kód, názov aj dávkovanie. Keď Vám príde požiadavka, viete presne, aký predpis treba vystaviť, nie je potrebná žiadna komunikácia navyše. Zoznam povolených liekov môžete priebežne upravovať.

Keď Vám príde požiadavka na predpis (alebo inú službu) nič Vás nebude nútiť prerušiť Vašu prácu. V nástrojovej lište, na tlačidle Hilbi uvidíte len počet nevybavených žiadostí. Keď budete mať priestor sa na ne pozrieť, alebo začne byť číslo príliš vysoké - rozhodnutie je stále na Vás, na pár klikov sa dostanete do vytriedeného zoznamu požiadaviek, v tomto prípade požiadaviek na predpis.

Po rozkliknutí požiadavky na nový predpis program automaticky otvorí kartu dotknutého pacienta a pripraví okno predpisu s vyplnenými údajmi podľa žiadosti. V každom okamihu môžete vystavenie predpisu zamietnuť, napríklad keď usúdite, že potrebujete pacienta aj vidieť. Ak sa rozhodnete liek predpísať, urobíte to bežným spôsobom odoslaním do ezdravia a platforma Hilbi automaticky notifikuje pacienta, že predpis je pripravený.

HILBI3_rec_upr

 

 


Zlepšenie sledovania zdravotného stavu

Pri určitých ochoreniach, v spojení s pacientami, ktorí sú ochotní sa aktívne podieľať na svojom zdravotnom stave Vám Hilbi dáva do rúk nástroj, ako pacienta do procesu lepšie zapojiť. V rámci sekcie LifeID si pacient môže doma zaznamenávať údaje o svojom zdravotnom stave, aktuálnu telesnú teplotu, pulz alebo hodnoty glukózy v krvi priamo do aplikácie. Tento záznam je Vám prostredníctvom náhľadu u daného pacienta kedykoľvek k dispozícii a môžete aj na diaľku lepšie posúdiť stav pacienta, napríklad pri sledovaní liečby.


Rozšírenie dostupnej dokumentácie

Podobne ako pri receptoch, aj pre zdieľanie zdravotnej dokumentácie existuje oficiálna platforma v rámci ezdravia - Správa o vyšetrení. Vzhľadom na bezpečnostné ohľady je však jej dostupnosť pre akéhokoľvek zdravotníckeho pracovníka, ktorý nemá s pacientom uzavretú dohodu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti problematická. Hilbi ponúka alternatívny spôsob, ako sa k dokumentácii iného zdravotníckeho zariadenia dostať. Pacient môže lekárske správy od iných poskytovateľov nafotiť a priložiť ich do Hilbi  ako prílohy. Podobne aj Vy môžete Vašu lekársku správu ako súbor pripojiť k účtu pacienta v Hilbi.


Malé konzultácie

Prostredníctvom Chatu si môžete s pacientami vymieňať textové informácie, vrátane príloh. Podobne ako pri eRecepte je na Vás, kedy sa týmto konzultáciám v priebehu dňa chcete venovať, a či komunikáciu posuniete pozvaním pacienta na Telekonzultáciu prípadne až osobnú návštevu.

 

HILBI4 - chat_upr

 

 

 


Zoznam dostupných služieb

K februáru 2021 je balíček služieb platformy Hilbi zložený nasledovne:

  • registrácia lekára
  • pripojenie na Hilbi Dashboard
  • autorizácia pacientov pre využívanie služieb
  • povolenie zoznamu liekov, ktoré si pacient môže žiadať
  • vybavenie požiadavky na nový predpis lieku
  • chat s pacientom
  • výmena inštrukcií k liečbe
  • náhľad na údaje zaznamenávané pacientom (LifeID)
  • zdieľanie príloh

Spolupráca medzi vývojármi Hilbi a ADAM funguje a obe strany majú záujem už exitujúce služby vylepšovať a pridávať k nim ďalšie, nové. O novinkách Vás budeme priebežne informovať. Už teraz Vám môžeme poodhaliť, čo spoločne pripravujeme:

  • integrácia Hilbi s chytrými hodinkami, či náramkami, ktoré môžu vybrané ukazovatele pacienta monitorovať priebežne a automaticky a poskytovať Hilbi potrebné hodnoty.
  • možnosť priamo pripojiť práve vytvorený dekurz ako prílohu do Hilbi
  • čiastočná elektronizácia procesu PN
 
 
Autor: Richard Rusnák

 


Zaujal Vás tento koncept ?

 

Integrácia platformy Hilbi bude od 1.2.2021 súčasťou programov ADAM 3.0 Doktor a ADAM 3.0 Praktik bez toho aby ste museli zakúpiť, alebo aktivovať nadstavbový modul.

Podrobný návod, ako si Hilbi v programe nakonfigurovať a ako používať jednotlivé služby nájdete tu: ADAM & Hilbi: Návod [PDF]

 

 


Čítať ďalej:

Ako sa Vám páčil článok?

Celkové hodnotenie: 5/5